Kriisikeskus Mobilessa oli vuoden 2017 aikana tilastoituja yhteydenottoja yhteensä 12 994. Yhteydenottojen taustalla ensisijaisina syinä asiakastilanteissa olivat 1.1.-31.12.2017
– elämän kriisit (3167 kpl mm. kriisiytynyt perhetilanne, erotilanne, sairaus),
– traumaattiset kriisit (2549 kpl mm. kuolema, läheisen itsemurha, onnettomuus),
– mielenterveyteen liittyvät syyt (1832),
– väkivaltaan (1233),
– rikokseen (921),
– lastensuojeluun (722) ja
– päihteisiin ja riippuvuuksiin (277) liittyneet syyt.
Ensisijaiset yhteydenotot tapahtuivat pääosin puhelimitse (85 %). Asiakaskäyntejä Mobileen oli vuonna 2017 yhteensä 2215 kpl. Koti- ja laitoskäyntejä Mobilesta tehtiin 634 kpl. Kriisi- ja RIKU-työhön koulutuksen saaneet vapaaehtoiset tekivät vuoden 2017 aikana yhteensä 258 vapaaehtoistyönvuoroa, joiden lisäksi vapaaehtoiset ovat tehneet myös rikosuhritukihenkilötyötä.