Chat-keskustelut kriisi- ja väkivaltatyössä

Verkon kautta voi olla joko ajanvarauksetta yhteydessä pop up chatissa, kun chat on auki tai sovitusti, ajanvarauksella yhteydessä chat-yhteyden kautta. Chatissa voi keskustella mm. jos sinua huolestuttaa jokin tai elämässäsi on kriisi. Lisäksi chat-keskustelut ovat mahdollisia, kun kohtaat työssäsi asiakkaita, jotka ovat kokeneet kriisin ja haluat konsultoida kriisityötä. Väkivaltatyön yksilötyöntekijät Iisa, Liisa ja Jouni auttavat, jos olet kokenut väkivaltaa tai käyttäytynyt väkivaltaisesti tai kun kohtaat työssäsi asiakkaan, joka on kokenut tai käyttäytynyt väkivaltaisesti ja haluat konsultoida.

Kun asioit chatin välityksellä valitse paikka, joka turvaa yksityisyytesi ja tarkista myös, että laitteesi tietoturvaominaisuudet ja päivitykset ovat ajantasalla. Chatissa voi käydä keskustelua kirjoittaen tai videopuhelun välityksellä. Mikäli haluat testata chat-keskustelua varten: toimiiko oma kamera, mikrofoni ja nettiyhteys, niin voit käyttää testityökalua: testaa.

Pop up-chat on auki työtilanteiden salliessa, jolloin kotisivuilla alanurkassa teksti ”Chat auki”, jota klikkaamalla pääsee chatiin. Mikäli chat on kiinni – voit halutessasi jättää klikkaamalla ”Chat kiinni” painikkeen kautta yhteydenottopyynnön. Ajanvarauksen chat-keskusteluun voi sopia puhelimitse kriisi- ja väkivaltatyöhön numerosta 044 7888 470

Chat-yhteys on suojattu.  Chat on tarkoitettu Keski-Suomen hyvinvointialueen asukkaille.

****************************************

Rikosuhripäivystyksen chat

Rikosuhripäivystyksen valtakunnallinen chat on auki arkisin ma–to klo 9–18 ja pe 9–16. Chat aukeaa sivun oikeasta alareunasta. Chattiin pääsee keskustelemaan RIKUn internet-sivujen oikeasta alareunasta: RIKU-sivuille tästä.